دات نت نیوک
X

تغییر نام شرکت

 

انتخاب اسم شرکت جزء اولین و یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت است و جز مواردی است که هر موقع که خواسید میتوانید نسبت به تغییر نام شرکت خود با ضوابط خاص اقدام نمایید

 

راهنمای تغییر نام شرکت ثبت شده و تغییر نام موسسه غیر تجاری

هنگامی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار کوچک و بزرگ در میان است در واقع انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند به نحویکه یک نام صحیح شرکت، می تواند شرکت شما را به اوج ببرد و از طرفی یک نام اشتباه نیز می تواند شرکت را به قعر بکشاند.
نام شرکت باید انتقال دهنده تجربه، ارزش، وجه تمایز محصولات و خدمات باشد.
برخی از کارشناسان معتقدند که اسامی انتزاعی بهترین اسامی هستند، برخی دیگر اعتقاد دارند که اسامی خبری که به مشتریان می گویند که کسب و کار شما دقیقاً چیست بهترین اسامی هستند حال آنکه برخی دیگر به این باورند که اسامی ابداعی بیشتر در اذهان می مانند در حالی که برخی معتقدند که این اسامی سریعتر به فراموشی سپرده می شوند، در نهایت تصمیم نهایی با شماست. برای انتخاب بهترین نام و یا تغییر نام شرکت خود کافیست با وکلای خانه ثبت تماس بگیرید
انتخاب نام شرکت یکی از مهمترین مراحل در تاسیس یک کسب و کار است، اگردر هنگام تاسیس شرکت یا موسسه خود نام مناسبی انتخاب نکردید نگران نباشید. شما میتوانید بهترین نام را برای شرکت خود انتخاب کنید و با تغییر نام شرکت خود نامی ایده آل برای آن انتخاب کنید نام انتخابی نقش بسیار مهمی در تجارت خواهد داشت مخصوصا که امروزه به دلیل زیاد شدن شرکت ها انتخاب اسم مناسب برای آنها بیش از پیش سخت شده و پر از نکات ریز و درشتی است که می تواند در انتخابمان، تأثیر گذار باشد. یک نام خوب باید منحصر بفرد بوده و به آسانی به خاطر سپرده شود و موجب سودآوری در آینده شود.

 

تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود و تغییر نام شرکت سهامی خاص

افراد حقوقی نیز همانند افراد حقیقی دارای نام هستند. انتخاب نام مناسب برای شرکت ، یکی از نکات مهم در بدو تاسیس شرکت به شمار میرود که البته هر موقعی که احساس کردید دیگر نام شرکتتان آن کارایی لازم را ندارد میتوانید نسبت به تغییر نام شرکت خود اقدامات لازم را البته با رعایت ضوابط قانونی انجام دهید. هر چند ممکن است در ابتدای راه اهمیت نام شرکت درک نشود اما به مرور و در حین فعالیتهای شرکت به این مهم پی خواهید برد زیرا مطالعات نشان داده که شرکتهای موفق معمولاً اسم خوبی نیز دارند.

انتخاب نام شرکت، شرایط و ضوابط قانونی خاصی دارد . هنگام تعیین نام شرکت میبایست از انتخاب نامهای تکراری پرهیز کرد و سعی کنید که نامهای خاصی کنید تا قابلیت ثبت شدن نیز داشته باشد. به نامهای سه و کلمه ای وچهار کلمه ای فکر کنید چون احتمال تکراری بودن نامهای دو کلمه ای بسیار زیاد است و به احتمالی خیلی زیاد قابلیت ثبت ندارد. حتما باید از کلمات فارسی استفاده کنید البته کلمات عربی استثنا هستند؛ برخی از اسامی نیز قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح دارند.

به هرحال پس از ثبت شرکت به دلایل متعددی ممکن است که تصمیم بر تغییر نام شرکت گرفته شود. خواه تغییر نام شرکت با مسئولیت محدود باشد یا تغییر نام شرکت سهامی خاص، فرقی ندارد چون تغییر نام شرکت پس از ثبت از تغییرات مجاز است که شما میتوانید انجام دهید. لازم به ذکر است که از نظر حقوقی،علت تغییر نام شرکت مهم نیست و تغییر نام شرکت منجر به تغییر تاریخ یا شماره ثبت شرکت نمیشود. برای تغییر نام شرکت نیز رعایت تمام شرایط تعیین نام شرکت الزامی است. برای کسب اطمینان از تکراری نبودن اسم مدنظر می توانید به مشاوران و وکلای خانه ثبت تماس بگیرید.

ما به شما پیشنهاد میکنیم تغییر نام شرکت خود را با خیالی آسوده به مشاوران و وکلای خانه ثبت بسپارید تا در کمترین زمان و با پایینترین قیمت، بهترین نتیجه را بگیرید.

 

تغییر نام شرکت


ویژگی ها و شرایط تغییر نام شرکت

* دارای ریشه فارسی باشد.
* لاتین نباشد.
* با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
* تکراری نباشد.
* دارای اسم خاص باشد.
* از اعداد به صورت ریاضی در آن استفاده نشود، بلکه به صورت حروف نوشته شود.
* از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امورایثارگران می باشد، استفاده نشود.
* ازعنوان های شعرا، دانشمندان و کاشفان درعصر حاضر استفاده نشود.
* عدم استفاده ازحروف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.
* عدم استفاده از حرف اول بعضی از کلمات مثل : پی وی سی و ....

شما میتوانید برخی از نام های اصیل ایرانی جهت انتخاب برای نام شرکت یا موسسه خودر را در صفحه انتخاب نام مناسب برای شرکت مشاهده نمائید.

 

مدارک لازم جهت تغییر نام شرکت

تصویر آگهی تاسیس و روزنامه رسمی

صورت جلسه  مربوطه جهت تغییر نام شرکت

تصویر مدارک شناسایی اعضای شرکت

تصویر آخرین تغییرات اعمال شده در شرکت

انتخاب نام مناسب برای تغییر نام شرکت

 

مراحل تغییر نام شرکت

در مرحله اول باید با تشکیل مجمع ،اعمال تغییر نام شرکت را تصویب کرد.

در صورت تصویب میبایست صورت جلسه مربوطه را تنظیم کرد. تمام شرکا باید با امضای صورت جلسه، موافقت خود را اعلام کنند. لازم به ذکر است چنانچه تعداد شرکا بیش از ۱۲ نفر باشد باید هیئت نظارت متشکل از ۳ تن از شرکا، صورت جلسه را تحت عنوان هیئت نظار امضا کنند.

نهایتاً سه روز پس از تنظیم صورت جلسه باید اقدامات مربوطه را انجام داد.

روزنامه رسمی کردن مرحله پایانی تغییر نام است.

 

مراحل و شرایط تغییر نام شرکت سهامی خاص

 تشکیل مجمع عمومی و تنظیم صورتجلسه و امضای هیأت رئیسه

 انجام تشریفات دعوت بر طبق اساسنامه شرکت و قانون تجارت

 لیست سهامداران حاضر در جلسه

 اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت تحویل اداره ثبت شرکت ها خواهد شد

 پرداخت حق الثبت جهت تغییر نام و تحویل فیش به اداره ثبت شرکتها

 تأیید نام انتخابی توسط مسؤل تعیین نام

 

مراحل و شرایط تغییر نام در شرکت با مسئولیت محدود

 تشکیل مجمع و تنظیم صورتجلسه و امضای ذیل آن توسط کلیه شرکای شرکت با قید میزان سهم خود از شراکت

 چنانچه مجمع فوق العاده با اکثریت شرکاء تشکیل گردد ارائه مدارک مثبته و رعایت تشریفات دعوت براساس اساسنامه شرکت و قانون تجارت الزامی است.

 اگر تعداد شرکای شرکت به بیش از ۱۲ نفر برسد انتخاب و قید نام اعضای هیات ناظر درصدر صورتجلسه ضروری است و بازرسان باید ذیل صورت جلسه مزبور را امضاء نمایند.

 یکی از شرکا یا نماینده رسمی شرکت باید در مدت یک ماه به اداره ثبت شرکت ها مراجعه و مبلغ حق الثبت را به بانک پرداخت نموده و اصل رسید بانکی را به همراه اصل صورتجلسه به واحد تعیین نام ارائه دهد.

 

مطالب مرتبط : انتخاب نام مناسب برای شرکت

(( مشاورین و وکلای خانه ثبت آماده پاسخگویی به سئوالات شما هستند تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه، بهترین خدمات تخصصی ثبتی را در زمینه انتخاب یا تغییر نام شرکت به شما ارائه دهند ))

مطلب قبلی کاهش سرمایه شرکت
مطلب بعدی انحلال شرکت
Print
6267

x